طراحی لوگو


طراحی لوگو حرفه ای

 

طراحی لوگو

 

طراحی لوگو این روزها حتی از نان شب هم برای تجارت ها و کسب و کارها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. لوگو همچون علامتی است که نشان می دهد شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. طراحی کردن لوگو نمی تواند به سادگی انجام شود، بلکه نیاز است تا به موضوعات و مسائل مختلفی در زمینه طراحی لوگو توجه داشته باشید و سپس با مهارت، دانش و تجربه ای که در زمینه طراحی لوگو دارید، یک لوگو را طراحی نمایید. در ادامه این مقاله سعی کرده ایم تا تمامی زیرشاخه ها و حوزه هایی که مربوط به طراحی لوگو می شود را بیان کرده و شما را هرچه بهتر و بیشتر با این مقوله آشنا کنیم. 

 

لوگو چیست

 

لوگو چیست؟

ابتدا باید بدانیم که لوگو چیست و چه کاربردی می تواند داشته باشد. لوگوها معمولا به نشان های تجاری و یا خدماتی گفته می شوند که در برگیرنده اطلاعات مهمی از شرکت و یا محصول ما هستند. لوگو معمولا شامل نام شرکت و همچنین خدماتی می شود که شرکت ارائه می کند. لوگوها غالبا شکل های سه بعدی و یا پیچیده شده ای از نام اصلی می باشند. برای طراحی لوگو حرفه ای نیاز به اطلاعات مختلف و همچنین برداشتن گام های مختلفی است که لازم است در ادامه به هر کدام از آن ها به صورت جداگانه بپردازیم.

 

ساخت لوگو

برای ساخت و طراحی لوگو می تواند از دو روش برنامه ها و یا همان اپلیکیشن ها و سایت های آماده و یا استفاده از خدمات طراحی استفاده کنید. این دو روش می توانند مزیت ها و معایب خاص خودشان را داشته باشند که در ادامه هر کدام از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

مراحل طراحی لوگو

 ساخت لوگو با برنامه های آنلاین

طراحی لوگو آنلاین می تواند برای کسانی که به تازگی کسب و کار و همچنین تجارت خود را آغاز کرده اند، گزینه مناسبی باشد. زیرا در طراحی لوگو با برنامه ها و سایت های آنلاین و رایگان، محدودیت طراحی برای شما وجود دارد. در حقیقت نمی توانید آزادانه و به صورت کاملا خلاقانه طرحی که دوست دارید را طراحی نمایید. در این نوع از برنامه ها و سایت ها اگر به صورت رایگان باشد، صرفا می توانید از بین طرح هایی که در هر زمینه ای وجود دارد، یک طرح را انتخاب کنید؛ اما در صورتی که از برنامه ها و سایت ها غیر رایگان استفاده کنید، می توانید تغییرات بیشتری را در لوگوهای خود داشته باشید.

از جمله مزیت های طراحی لوگو با برنامه های آنلاین این است که در عرض مدت زمان کوتاهی می توانید لوگو خود را خلق کنید. همچنین می توانید تغییرات لازم بر روی لوگو خود را در همان مدت زمان کوتاه اعمال کنید و نیازی به چندین بار اصلاحیه های وقت گیر نخواهید داشت.

 

ساخت لوگو توسط طراح

زمانی که می خواهید طراحی لوگو خود را به یک شخص طراح بسپارید، می توانید انتظار طراحی های ماهرانه تر و بهتری را نیز داشته باشید. به طور مثال زمانی که یک طراح لوگو شما را طراحی می کند، می تواند دقیقا آن لوگویی که در ذهن دارید را ترسیم کند. در حقیقت می تواند فکر شما را بخواند و همان چیزی که دوست دارید را ارائه دهد.

اما طراحی لوگو توسط طراح می تواند وقت گیرتر از طراحی لوگو توسط سایت ها و اپلیکیشن ها باشد. این مسئله برای کسانی که عجله ندارند، مسلما آنچنان مهم نیست اما برای افرادی که دوست دارند تا در عرض مدت زمان کوتاهی لوگو خود را دریافت کنند، می تواند کمی مشکل ساز باشد.

موضوع بعدی در خصوص قیمت طراحی لوگو است که برای طراحی پرداخت خواهید کرد. به طور مثال زمانی که از یک طراح می خواهید تا لوگو شما را به صورت اختصاصی طراحی کند، احتمالا هزینه بیشتری را نسبت به زمانی که با استفاده از اپلیکیشن و سایت، طراحی لوگو را انجام می دهید، پرداخت خواهید کرد.

 

ساخت لوگو توسط طراح

 

طراحی لوگو حرفه ای

زمانی که در طراحی لوگو صحبت از طراحی لوگو حرفه ای می شود، لازم است تا چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. این نکات سبب می شوند تا لوگویی که طراحی شده است، از ویژگی های مهم و معتبری برخوردار شود و بتوانید آن را در سطوح حرفه ای مورد استفاده قرار دهید.

توجه به برند

اولین مورد آن است که حتما به برندی که قرار است لوگو برای آن طراحی شود، دقت کافی داشته باشید. این که نام برند چیست، در چه حوزه ای فعالیت می کند و چگونه قرار است بر ضمیر ناخودآگاه مخاطب اثر بگذارد. به طور مثال فونت و نوع رنگ آمیزی برای برند تولید کننده لوازم صنعتی با برند تولید کننده اسباب بازی های کودکانه می تواند کاملا متفاوت باشد.

معنادار بودن لوگو

لوگوی طراحی شده باید کاملا معنا دار باشد. امروزه سر درب هر مغازه و فروشگاهی را که نگاه کنید، متوجه می شوید که یک لوگو وجود دارد. این لوگوها باید دارای بار معنایی خاصی باشند تا نشان دهند که شرکت و یا فروشگاه مورد نظر ما در چه زمینه ای در حال فعالیت است.

زیبایی

زیبا بودن لوگو یکی دیگر از موارد مهمی است که در طراحی لوگو اهمیت بالایی دارد. زیبایی لوگو می تواند در بخش های مختلفی از جمله طراحی و رنگ آمیزی آن دیده شود. به همین دلیل نیز توصیه می کنیم تا بخش زیبایی لوگو را از قلم نیندازید.

پیچیدگی در عین سادگی

لوگویی که طراحی می شود لازم است حتما دارای پیچیدگی هایی باشد. به طور مثال نام لوگو و یا طرحی که انتخاب کرده اید، می تواند به شکل های مختلفی در هم بپیچد. اینکه مقدار پیچیدگی طرح تا چه حد باشد نیز اهمیت زیادی دارد. برخی از لوگوها بسیار پیچیده هستند و مخاطب هرقدر هم که بر روی آن تمرکز کند، نمی تواند متوجه شود که مضمون اصلی لوگو چیست. این موضوع نشان می دهد که لوگو شما به صورت حرفه ای طراحی نشده است. در حقیقت میزان پیچیدگی لوگو به حدی باید باشد که مخاطب شما را درگیر خودش کند، اما این درگیری در حد 5 الی 10 ثانیه برای ثبت شدن در ضمیر ناخودآگاه او کافی است. مدت زمان بیشتر از این می تواند سبب کلافگی فرد شود.

 

طیف رنگی جذاب

استفاده از رنگ های جذاب در طراحی لوگو سبب می شود تا لوگو مورد نظر شما هرچه بهتر و بیشتر دیده شود. مسلما دیده شدن بیشتر لوگو می تواند نتایج جذاب تر و فروش بیشتری را نیز برای شما در پی داشته باشد. البته لوگو نباید همچون جعبه مداد رنگی باشد و از چندین رنگ مختلف تشکیل شوند بلکه لازم است اصول طیف رنگی در طراحی لوگو به دقت اجرا شود.

 

ماندگاری در ذهن

لوگویی خوب است که بتواند در ذهن ماندگار باقی بماند. این ماندگاری می تواند از طریق روش های مختلفی انجام شود اما در کل این موضوع یکی از ویژگی های مهم لوگوهایی است که به صورت حرفه ای طراحی شده اند.

 

قابل فهم بودن

در طراحی لوگو باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در نهایت لوگویی که طراحی شده است برای تمامی افراد قابل فهم باشد. این موضوع سبب می شود تا افراد مختلف بتوانند با لوگو شما به خوبی ارتباط برقرار کنند.

 

جامعیت

جامعیت لوگو نیز موضوع مهم بعدی است که در یک طراحی کردن لوگو باید به آن توجه داشته باشید. این مسئله سبب می شود تا نشان دهید که لوگو طراحی شده می تواند تمامی خدمات و محصولاتی که شرکت ارائه می دهد را تحت پوشش قرار دهد.

دلایل طراحی لوگو

اهمیت طراحی لوگو

اهمیت و ضرورت طراحی لوگو شامل چند مورد بسیار حیاتی می شود. زمانی که این موارد را به خوبی درک کنید، مسلما اگر لوگویی برای برند خود طراحی نکرده باشید، قطعا این کار را خواهید کرد. فراموش نکنید که داشتن یک لوگو مناسب برای کسب و کارها می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و سبب می شود تا شما همواره در ذهن مشتریان ثابت باقی بمانید. در ادامه مواردی که جزو اهمیت های طراحی کردن لوگو به حساب می آیند را بیان کرده ایم.

 

  • به خاطر سپاری برند شما توسط مشتریان
  • ایجاد کردن هویت جدید برای کسب و کار خود
  • افزایش درآمد
  • افزایش تعداد مشتریان
  • کسب هویت سازمانی و کاری
  • بالا بردن ارزش های برند تجاری
  • ثبت کردن برند و لوگو تجاری
  • رقابت کردن در بازارهای جهانی
  • داشتن تاثیر مثبت بر روی برند سازی
  • توانایی تمایز از سایر رقبا
  • ایجاد اعتماد در مخاطبان
  • قابلیت استفاده در بحث تبلیغات

 

داشتن لوگو اختصاصی یا عمومی؟

برای بسیاری از مشتریان این سوال پیش می آید که طراحی لوگو به صورت اختصاصی بهتر است یا عمومی؟ این موضوع می تواند از چند بخش و جنبه مورد بررسی قرار گیرد. زمانی که لوگو اختصاصی خود را داشته باشید، می توانید خاص بودن و متفاوت بودن خدمات و شرکت خودتان را نشان دهید. در ادامه چند مورد از مهم ترین ویژگی هایی که با داشتن لوگوهای اختصاصی خواهید داشت را بیان خواهیم کرد تا بتوانید هرچه بهتر و دقیق تر تصمیم بگیرید که کدام مدل از لوگوها می تواند برای شما گزینه بهتری باشد.

 

مزیت های لوگو اختصاصی

داشتن لوگو اختصاصی نسبت به لوگوهای عمومی که در همه جا دیده می شوند، می تواند در چند مورد خلاصه شود. این موارد در حقیقت به ما نشان می دهند که اگر این نوع از لوگوها را طراحی و استفاده کنیم، چه مزیت هایی خواهیم داشت.

 

خاص بودن در میان برندها

اولین مورد در خصوص آن است که با داشتن لوگو اختصاصی در میان سایر برندها می توانید خاص باشید. خاص بودن شما سبب می شود که در ذهن مشتریان خودتان به شکل بهتری دیده شوید و به همین دلیل نیز جذب مشتری با استفاده از طراحی لوگو اختصاصی برای شما ساده تر خواهد شد.

 

جلب اعتماد مشتریان

زمانی که مشتریان متوجه می شوند تا شما لوگوی خود را به صورت اختصاصی طراحی کرده اید و برای آن وقت و هزینه کافی و لازم را صرف نموده اید؛ می توانید برند و شرکت مناسبی برای آن باشید که به شما اعتماد کنند. هر قدر تعداد مشتریان بیشتری به شما اعتماد کنند، می توانید فروش محصولات و خدمات بیشتری داشته باشید که در نهایت نیز سبب می شود تا سودآوری بالاتری را تجربه کنید.

 

ثبت در ضمیر ناخودآگاه

اگر لوگو اختصاصی که طراحی می کنید، به قدری جذاب و مناسب باشد که برای مشتریان و حتی برای رقیبان شما جالب توجه گردد، در ضمیر ناخودآگاه این افراد ثبت می شود. این موضوع سبب می شود تا برند شما در هر فضایی که دیده شود، مشتریان و افراد مختلف را به یاد شما بیاندازد.

 

سفارش طراحی لوگو

برای سفارش دادن طراحی لوگو لازم است تا به چند نکته بسیار مهم و کلیدی در زمینه طراحی لوگو اشاره داشته باشیم. زمانی که قصد دارید برای طراحی لوگو به یک طراح مراجعه کنید، می توانید این مولفه ها را در نظر داشته باشید و سپس سفارش خود را ثبت کنید. مسلما با در نظر گرفتن این موارد می توانید سفارش بهتری را نیز داشته باشید.

پیدا کردن طراح مناسب

اولین اقدام آن است که شما به عنوان یک مشتری به دنبال شرکت طراحی لوگو و یا یک طراح مناسب باشید. مسلما پیدا کردن یک طراح مناسب نیز کار ساده ای نیست. بلکه گاهی اوقات نیاز است تا حتما از بابت تجربیات افراد دیگری که طراحی لوگو خود را به آن طراح و یا شرکت سپرده اند، استفاده کنید. بنابراین سعی کنید تا ابتدا گام اول را درست بردارید.

توضیح کامل خواسته ها

مورد بعدی آن است که برای طراحی که پیدا کرده اید و با برای شرکتی که قصد دارید کار خود را به آن ها بسپارید، به صورت دقیق توضیح دهید که چه چیزی می خواهید. اینکه هدف کسب و کارتان چیست، چه ویژگی هایی در محصولات و خدمات شما وجود دارد، چند سال است در حال فعالیت هستید و یا حتی از راه اندازی این کسب و کار چه هدفی دارید و می خواهید تا چه سطحی پیشرفت کنید. این موارد همگی می توانند بر روی طراحی نهایی که از لوگو شما انجام می شود، تاثیر داشته باشند. به همین خاطر نیز سعی کنید تا با صداقت تمام این موارد را توضیح دهید.

ویرایش اتود اولیه

زمانی که خواسته های خود را بیان کردید، طراح شروع به طراحی کردن لوگو اولیه شما می کند. از بین طرح هایی که زده می شود نیز چند مورد از بهترین موارد را انتخاب کرده و به شما نشان می دهد تا شما بتوانید از بین آن ها لوگویی که دوست دارید را انتخاب کنید. این کار سبب می شود تا لوگو انتخاب شده توسط شما را طراح بتواند هرچه بهتر و دقیق تر ویرایش بزند.

طراحی نهایی

پس از زدن ویرایش ها، به سراغ مرحله طراحی نهایی لوگو می روند. در این مرحله کارهای نهایی بر روی طراحی کردن لوگو انجام می شود و طرح نهایی آماده خواهد شد. در صورتی که هرگونه تغییری نیاز باشد نیز در این مرحله بر روی لوگو انجام می دهند.

رنگ آمیزی

در مرحله پایانی قرار است تا رنگ آمیزی لوگو را انجام دهند. در این مرحله با توجه به حوزه فعالیتی شما می بایست طیف رنگی انتخاب شود و رنگ هایی که نیاز می باشد را برای لوگو مورد نظر استفاده کنید.

 

قیمت طراحی لوگو

 

قیمت طراحی لوگو

در خصوص قیمت طراحی لوگو نیز باید بدانید که به طور کلی قیمت های مختلفی در این حوزه وجود دارد و مولفه هایی که می توانند قیمت نهایی لوگو را تعیین کنند، موارد مختلفی هستند. این مولفه ها مسلما در طراحی های لوگو آنلاین و در ساخت لوگو توسط طراح نیز متفاوت هستند. به همین خاطر باید از این موارد کاملا آگاه باشید.

میزان پیچیدگی لوگو

بسیاری از لوگوها ساده، بسیاری متوسط و بسیاری دیگر از نوع لوگوهای پیچیده هستند. هر قدر پیچیدگی لوگو بیشتر باشد، مسلما قیمتی که برای طراحی آن ها در نظر گرفته می شود نیز بالاتر خواهد رفت زیرا طراح زحمت و زمان بیشتری را برای طراحی آن لوگو صرف می کند.

خاص بودن لوگو

خاص بودن لوگو نیز یکی دیگر از مولفه های موثر بر روی قیمت طراحی های مربوط به لوگو می باشد. اینکه لوگو مورد نظر شما تا چه حد خاص باشد، بستگی به نظرات مشتری و همچنین بستگی به قوه تخیل طراحی دارد که انتخاب کرده اید. به همین خاطر نیز باید بدانید که هر قدر لوگو مورد نظر شما خاص تر باشد، قیمت طراحی آن نیز بالاتر خواهد رفت.

نحوه طراحی لوگو

نحوه طراحی کردن لوگو نیز بر روی قیمت تاثیر زیادی دارد. همان طور که گفتیم لوگوها می توانند به وسیله سایت ها و ربات ها و یا به وسیله طراحان لوگو طراحی شوند. کاملا طبیعی است که لوگوهای طراحی شده به وسیله سایت ها طراحی های ساده تر و الگوریتمیک تری داشته باشند. به همین دلیل نیز این نوع از لوگوها قیمت های پایین تری نیز دارند.

طراح لوگو

طراحان لوگو با توجه به سوابق کاری که دارند و همچنین با توجه به مهارتی که در طراحی لوگو از خود نشان می دهند، می توانند قیمت های متفاوتی را نیز بابت کار خود دریافت کنند. به همین دلیل یکی از مولفه های مهم بر روی قیمت طراحی می تواند، طراحی باشد که برای طراحی لوگوی کسب و کارتان انتخاب کرده اید.

نوع لوگو

لوگوها می توانند شامل لوگوهای اسمی، لوگوهای تایپوگرافی،لوگوهای مونوگرام، لوگوهای انتزاعی، لوگوهای مسکات، لوگوهای ترکیبی، لوگوهای امبلم، لوگوهای سه بعدی، لوگوهای مینیمال و لوگوهای تصویری شوند. اینکه کدام یک از این موارد را بخواهید طراحی کنید، می تواند اهمیت زیادی در قیمت نهایی لوگوها داشته باشد.  

 

نوع لوگو

 

تعرفه های بازار

علاوه بر تمامی مواردی که بیان شد، تعرفه های بازار نیز می تواند بر روی قیمت طراحی لوگو تاثیر زیادی داشته باشد. به طور مثال اگر حداکثر قیمت طراحی لوگو در خصوص لوگویی که در دست دارید حدود 3 میلیون تومان باشد، شما نیز باید با توجه به همین قیمت، قیمت و تعرفه و نهایی خود را اعلام کنید.

 

قیمت طراحی لوگو 1401

در سال 1401 برای طراحی لوگو چه قیمتی وجود دارد؟ این موضوع باز هم به همان مولفه هایی که در قیمت طراحی کردن لوگو کلی مربوط می شوند، ارتباط دارد. به همین خاطر باید بدانید که نوع طراحی لوگو، مدل لوگو، میزان پیچیدگی آن، میزان زمانی که برای آن صرف شده است و... همگی بر روی این قیمت نهایی اثرگذار هستند.

اما به طور کلی قیمت طراحی کردن لوگو در سال 1401 از بین 500 هزار تومان شروع شده و تا حدود 50 میلیون تومان نیز برای برندهای بین المللی می رسد. این قیمت می تواند با توجه به نرخ ارز و همچنین نوسان و تورم هایی که در بازار وجود دارد، کمتر و بیشتر نیز شود.

 

قیمت طراحی لوگو برای اینستاگرام

معمولا طراحی کردن لوگو برای اینستاگرام با طراحی آن با سایت و یا برای ثبت شدن بر روی چوب و... می تواند کمی متفاوت باشد. گاهی اوقات صرفا یک فروشگاه آنلاین اینترنتی وجود دارد که یک لوگو برای درج در پروفایل و برای درج شدن بر روی عکس هایش نیاز دارد. در این شرایط نیازی نیست تا اصول حرفه ای طراحی کردن لوگو که برای تغییر اندازه های لوگو و... وجود دارد، رعایت شود. البته گاهی اوقات افرادی هستند که ترجیح می دهند تا یک لوگو را طراحی کرده و از همان برای آینده شرکت و بیزینس خود نیز استفاده کنند. با این وجود به طور کلی می توانیم بگوییم که طراحی کردن لوگو اینستاگرام می تواند نسبت به لوگوهای معمولی و جامع، کار ساده تری باشد. اما قیمت طراحی لوگو اینستاگرام می تواند از 500 هزار تومان شروع شده و تا حدود چند میلیون تومان افزایش پیدا کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر و همچنین قیمت دقیق این نوع از طراحی های لوگو، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها بخواهید.

 

طراحی لوگو آنلاین

طراحی لوگو آنلاین همان طور که پیش از این نیز توضیح دادیم، امروزه توانسته است جای خوبی را برای خودش در میان مشتریان و مخاطبان پیدا کند. طراحی کردن لوگو به صورت آنلاین می تواند به چند شکل انجام پذیر باشد. اینکه کدام مورد را انتخاب کنید، کاملا بستگی به خود شما دارد و می توانید هر کدام از آن ها را که تمایل دارید، انتخاب نمایید.

 

ساخت لوگوی نستعلیق

لوگو نستعلیق یکی از انواع لوگوهایی است که از سال ها پیش رواج داشته است. استفاده از این نوع لوگوها برای مدت زمان کوتاهی به فراموشی سپرده شد و امروزه با توجه به اهمیت پیدا کردن رسم الخط فارسی و نستعلیق، باز هم افراد زیادی به دنبال استفاده از این نوع لوگوها برای برندهای تجاری خود هستند.

معمولا می توانید این مدل از لوگوها را با استفاده از ربات های آنلاین و یا با استفاده از کمک طراح، طراحی نمایید. اما آن چیزی که اهمیت دارد آن است که لوگوهای نستعلیق برای چه کارهایی قابل استفاده است. اولا ان که این لوگوها را می توانید برای تمامی حوزه های صنعتی، ساختمانی، طراحی، تولیدی و... استفاده کنید. اما بهتر است استفاده از آن را در زمینه هایی که دارای خدمات و محصولات هنری هستند، بیشتر کنید.

 

انواع لوگو

انواع مختلفی از لوگو وجود دارد. این دسته بندی از دو جهت قابل انجام است. اولین مورد مربوط به ماهیت لوگوها و دومین مورد مربوط به دسته ای می شود که لوگو برای آن طراحی شده است. در اینجا قرار است انواع لوگوها را از لحاظ ماهیتی که دارند، مورد بررسی قرار دهیم. مسلما شناخت انواع لوگو به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در زمانی که برای سفارش دادن لوگو به شرکت طراحی مراجعه می کنید، خواسته ای که دارید را هرچه بهتر و ساده تر بیان کنید.

 

 

 

مونوگرام

اولین مورد با نام لوگوهای مونوگرام شناخته می شود. لوگوهای مونوگرام را معمولا بر اساس تایپوگرافی ها طراحی می کنند. یکی از مواردی که می توانید متوجه شوید لوگو مورد نظر مونوگرام است یا خیر، در این خصوص است که حرف اول و یا چند حرف اول یک نام و یا حتی خلاصه نام برند در لوگو استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های مربوط به لوگوهایی که مونوگرام هستند در مورد سادگی می باشد که این لوگوها دارند.

مونوگرام

معمولا میزان خلاقیتی که در طراحی این لوگوها استفاده می شود، بسیار بالاتر از دیگر لوگوها می باشد. این موضوع نیز به دلیل نوع طراحی است که به کار می رود. برندهایی همچون هیولت پاکارد، جنرال الکتریک، ناسا، مک دونالد و... از جمله این برندهای نام آشنا می باشند.  

 

 

تایپوگرافی

مدل بعدی با نام تایپوگرافی شناخته می شود. تایپوگرافی در واقع به لوگو تایپ نیز معروف است. این لوگو با مونوگرام می تواند از بسیاری جهات شباهت داشته باشد، اما مسلما از جهات مختلفی نیز دارای تفاوت هایی می باشد.

تایپوگرافی

عمده پایه طراحی کردن و خلق این نوع از لوگوها بر روی فونت های نوشتاری است. اما این فونت های نوشتاری معمولی نبوده و به صورت دستی می باشند. امروزه استفاده کردن از این روش می تواند کاربرد زیادی در کشور ما داشته باشد.

شاید در نگاه اول طراحی کردن این مدل از لوگو کار ساده ای باشد، اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که اولا در این مدل از لوگو نیاز به داشتن اطلاعات کامل در خصوص مبحث طراحی لوگو و حتی اطلاعات کامل در زمینه کالیگرافی می باشد. از سوی دیگر نیز نام کامل شرکت بایستی در لوگو گنجانده شود بنابراین طراح باید به قدری مهارت داشته باشد که تمامی عناصر به کار برده در طراحی را بتواند در تمام طول کلمه رعایت کند.

معمولا شرکت ها و برندهایی که دارای نام های مختصری می باشند و از سوی دیگر نیز نام آن ها خاص می باشد، گزینه مناسبی است. مواردی همچون گوگل، کوکاکولا و... از جمله این موارد به شمار می روند.

مورد بعدی در خصوص لوگوهای تصویری است. لوگوهای تصویری غالبا بر اساس یک تصویر گرافیکی می توانند طراحی شوند. این نوع از لوگوها سعی می کنند تا با یک آیکون، سمبل، پیکتوگرام و... آن چیزی که وجود دارد را بیان کنند. لوگوهای تصویری می توانند از جمله تاثیرگذارترین لوگوها در ضمیر ناخودآگاه افراد باشند، زیرا همواره این حرف را شنیده اید که یک تصویر گویاتر از هزاران کلمه است. لوگوی بزن، اپل و توییتر از جمله مثال های لوگوهای تصویری به حساب می آیند.

 

 

لوگو انتزاعی

لوگوهای انتزاعی موارد بعدی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. این نوع از لوگوها در حقیقت زیر شاخه خاص و جداگانه ای از لوگوهای تصویری به حساب می آیند. معمولا لوگوهای انتزاعی دارای فرم های پیچیده تری نسبت به تصویر بوده و از این طریق پیام برند تجاری را منتقل می کنند. برای آن که بهتر بتوانید این مدل از لوگو را درک کنید، می توانید به لوگوهای آدیداس و پپسی توجه نمایید.

لوگو انتزاعی

 

 

لوگو مسکات

شاید نام لوگو مسکات را کمتر شنیده باشید. لوگو MASCOT در حقیقت به شخصیت و کاراکتری گفته می شود که برند شما را معرفی می کند و به صورت رو در رو با مخاطب ارتباط برقرار می کند. این کاراکتر می تواند انسان، حسوان، شخصیت کارتونی و... باشد. معمولا استفاده از این روش برای برندها و تجارت هایی که در حوزه کودک و خانواده فعال هستند، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

لوگو مسکات

علاوه بر کارتونی بودن، رنگ های مختلفی نیز در این لوگوها استفاده می شود و به همین خاطر نیز طرفداران زیادی برای آن وجود دارد. برندهایی همچون کی اف سی، چی توز، چاکلز و... از جمله این موارد هستند که به خوبی این کاراکتر را در آن ها پیدا می کنید.

 

 

لوگوهای ترکیبی

دسته بندی بعدی مربوط به لوگوهای ترکیبی می شود. لوگوهای ترکیبی می توانند از ترکیب شدن لوگو تایپ و لوگو تصویری ایجاد شوند. مسلما آن چیزی که در نهایت حاصل می شود، ترکیب این دو مورد بوده و مزیت های هر دو را نیز با خود به همراه دارد. زمانی که برای طراحی کردن این لوگو وجود دارد، بیشتر از دیگر طراحی ها می باشد و لازم است تا اجزا و مولفه های لوگوی طراحی شده کاملا با هم هماهنگ باشند.

معمولا به دلیل آن که هم عکس و هم نوشته در این لوگوها وجود دارد، باید این دو مولفه با هم و در کنار هم قرار گیرند. در صورت عدم تناسب از جنبه های مختلف، نمی توانید انتظار موفقیت آمیز بودن این لوگو را داشته باشید. کینگ برگر، دوریتس، لاکست و... از جمله مواردی هستند که دارای لوگو ترکیبی برای برند خود می باشند.

 

 

لوگو امبلم

مورد بعدی لوگو امبلم است. لوگوهای امبلم غالبا از یک نوشته و یا یک فونت مشخص تشکیل شده اند که در درون یک شکل و یا آیکون قرار گرفته اند. این نوع از لوگوها معمولا برای کارهای فانتزی می توانند گزینه مناسب تری باشند و شور و نشاط بیشتری را به فضای شما بدهند. به طور کلی لوگوهایی همچون استارباکس و هارلی دیویدسون آمریکایی از جمله لوگوهای امبلم می باشند.

لوگو امبلم

 

 

لوگو مینیمال

مورد بعدی لوگو مینیمال است که بایستی با حداقل ترین مولفه ها، مفهوم برند تجاری را به مخاطب برساند. معمولا طراحی های مینیمال نیز جزوی از لوگو سازی هستند. در طراحی کردن این لوگوها نیز می توانید ساده ترین و همچنین حداقلی ترین مولفه ها را برای لوگو سازی کسب و کار ببینید.

لوگو مینیمال

یکی از ضعف هایی که لوگو مینیمال دارد در خصوص آن است که عمومیت بالایی را در این لوگوها می توانید مشاهده کنید. به همین دلیل نیز استفاده از آن ها می تواند ریسک بزرگی باشد. لوگو شبکه نشنال جئوگرافیک یکی از لوگوهای مربوط به سبک مینیمال است که بسیار نیز موفقیت آمیز بوده است.

 

 

 

لوگوهای سه بعدی

و دسته بندی آخر لوگوها که با نام لوگو سه بعدی شناخته می شود. لوگوهای سه بعدی همان طور که از نامشان نیز پیدا است، دارای ویژگی های مربوط به قواعد پرسپکتیو اصول بینایی سه بعدی می شوند. معمولا لوگوهای سه بعدی جذابیت بسیار زیادی دارند و به همین دلیل نیز طرفداران این سبک از لوگو بسیار بالا می باشند.

لوگوهای سه بعدی

 

مدل های طراحی لوگو

همان طور که گفتیم، طراحی لوگو را می توانیم از دو طریق مورد دسته بندی قرار دهیم. دسته بندی اول مربوط به ماهیت لوگوها بود که بررسی کردیم. اما دسته بندی دوم مربوط به مدل های طراحی لوگو می شود که در این قسمت قرار است بررسی کنیم. لوگوهای تجاری، لوگوهای گیمینگ، لوگوهای سالن زیبایی، لوگوهای شرکتی، لوگوهای شخصی، لوگوهای رستورانی، لوگوهای حقوقی، لوگوهای حسابداری، لوگوهای دکوراسیون، لوگوهای تجاری، لوگوهای املاک، لوگوهای صنعتی، لوگوهای بیمه، لوگوهای معماری، لوگوهای ورزشی، لوگوهای مهندسی، لوگوهای پزشکی و... همگی از جمله مهم ترین لوگوهایی هستند که لازم است هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنیم و بدانیم که کدام یک از این موارد نیاز به رعایت کردن چه نکاتی دارند تا بهترین لوگو در حوزه خود باشند.

طراحی لوگو تجاری

برای طراحی لوگو تجاری لازم است تا حتما به حوزه فعالیت های تجاری شرکت توجه داشته باشید. شرکت های تجاری می توانند در زمینه های مختلفی فعالیت کنند. این فعالیت ها می توانند داخلی و یا بین المللی باشند. تمامی این موارد می توانند بر روی لوگویی که طراحی می شود، تاثیر داشته باشند و سبب شوند تا لوگو موفق شود و یا آن که با شکست مواجه شود. به همین خاطر نیز توصیه می کنیم تا حتما برای طراحی کردن این نوع از لوگو به شرکت های موفق در این زمینه سفارش طراحی خود را بدهید.

طراحی لوگو گیمینگ

لوگوهای گیمینگ که مربوط به بازی های کامپیوتری، کنسول های بازی و لپ تاپ ها و کامپیوترها می شوند، یکی دیگر از موارد مهمی هستند که در طراحی انواع لوگو می توانند اهمیت داشته باشند. معمولا طراحان برای طراحی کردن لوگوهایی که مربوط به این حوزه می باشند، خلاقیت بیشتری را می توانند به خرج دهند و حتی از طرح های پیچیده تری نیز استفاده خواهند کرد. همین مسئله گاهی اوقات سبب می شود تا درک لوگوهای طراحی شده در این حوزه کمی سخت باشد.

با این وجود اگر نیاز به طراحی لوگو در زمینه گیمینگ و بازی های کامپیوتری دارید، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که طراح و یا شرکت طراحی که پیدا می کنید، باید سابقه فعالیت در این زمینه را داشته باشد و یا آن که حداقل بداند حوزه گیمینگ در چه شرایطی است و چه مولفه هایی در این حوزه می تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

طراحی لوگو آرایشگاه / لوگو سالن های زیبایی

لوگوهای مربوط به آرایشگاه ها و همچنین سالن های زیبایی نیز اهمیت زیادی دارند. سالن های زیبایی می توانند مردانه و زنانه باشند. لوگوهایی که برای این سالن ها طراحی می شود نیز باید اختصاصی و با توجه به کارایی سالن باشد. معمولا استفاده از خطوط کشیده و منحنی که همچون تارهای مو هستند، استفاده از نمادهای قیچی و... که مربوط به کار آرایشگری می شوند در طراحی این نوع از لوگوها کاملا مشهود می باشند.

طراحی لوگو سایت

گاهی اوقات لوگویی که قرار است طراحی شود، صرفا لازم است تا بر روی سایت مورد استفاده واقع شود. مسلما این نوع از لوگوها می توانند طرای های ساده تری را نسبت به لوگوهایی که در همه جا استفاده می شوند، داشته باشند. لوگوهای سایت را باید با رنگ های درخشان تر و جذاب تر طراحی کنید. این موضوع سبب می شود تا لوگو در میان انبوهی از کلمات و عکس ها به خوبی دیده شود و در ذهن مخاطبان ثبت گردد.

طراحی لوگو رستوران

مورد بعدی در خصوص طراحی کردن لوگوهایی است که به خوراکی ها، مواد غذایی، رستوران ها و همچنین فست فودها مربوط می شود. اینکه رستوران مورد نظر شما چه نوع غذایی را بیشتر سرو می کند و یا چه ویژگی خاصی در رستوران و برند شما وجود دارد، می تواند بر روی طراحی لوگو شما تاثیر زیادی داشته باشد. فراموش نکنید که این موضوع سبب می شود تا لوگویی که طراحی می کنید در بین هزاران لوگویی که وجود دارد، متمایز شود و به همین دلیل نیز مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب می کند.

طراحی لوگوهای حقوقی

مورد بعدی در خصوص طراحی کردن لوگوهای حقوقی است. لوگوها حقوقی برای دفاتر وکالت، برای وکیل ها و دفاتر مشاوره کاربرد دارند. معمولا استفاده کردن از ناک وکیل و یا دفتر وکالت، علامت هایی همچون ترازوی عدالت و... می تواند اهمیت بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. معمولا طراحی کردن لوگوهای حقوقی باید به ساده ترین شکل ممکن انجام شود و طیف های رنگی زیادی در آن ها استفاده نشود. غالب رنگ های استفاده شده در این لوگوها شامل رنگ های آبی، سفید و مشکی می شود.

طراحی لوگو حسابداری

طراحی کردن لوگوها برای رشته های حسابداری و حسابرسی بهتر است به شکلی انجام شود که از پیچیدگی های مربوط به اعداد و ارقام بی نصیب نمانده باشد. معمولا طیف رنگی که برای این موضوع به کار می رود نیز می تواند شامل رنگ های سفید، مشکی، خاکستری، آبی و یا حتی قرمز شود.

طراحی لوگو دکوراسیون

طراحی کردن لوگوهای دکوراسیونی نیز می تواند از خلاقیت بالایی برخوردار باشد. همان طور که قسمت های داخلی خانه را می توانید با خلاقیت بالایی دکور کنید، لوگو مربوطه را نیز می توانید به راحتی خلق کنید. معمولا استفاده از طیف رنگ های متنوع تر در لوگوهای این حوزه کاملا عادی است و دست طراح و همچنین مشتری برای این موضوع به طور کامل باز است.

طراحی لوگو اسم

لوگو اسم غالبا برای برندهای خاص و یا موارد خاص به کار می رود. در طراحی کردن این نوع از لوگوها، صرفا نام مورد نظر برای طراحی استفاده می شود و همین موضوع سبب می شود تا مخاطبان متوجه نشوند که برند مورد نظر دقیقا چه برندی است و برای چه محصولی استفاده می شود. با این وجود این نوع از لوگوها نیز کاربردهای خاص خودشان را دارند و در مواقع لزوم می توان از آن ها استفاده کرد.

طراحی لوگو املاک

لوگوهای املاک باید در همان نگاه اول، خانه، امنیت و آرامش آن را به یاد مخاطبان بیاورند. این موضوع سبب می شود تا رعایت این نکته الزامی شود و کمی میزان خلاقیت را پایین بیاورد. با این وجود اگر طراح خلاقیت و مهارت کافی را داشته باشد، می تواند تمامی خواسته های مشتری را در کنار این موضوع داشته باشد. غالب رنگ های استفاده شده در لوگوهای املاک سفید، قهوه ای، مشکی و رنگ هایی است که به خانه و مصالح آن مربوط می شود.

طراحی لوگو صنعتی

لوگوهای صنعتی بر روی دستگاه های صنعتی و تجهیزات مربوط به این حوزه ها استفاده می شوند. معمولا طراحی لوگو برای این دسته از محصولات و خدمات به شکل ساده تری انجام می شود زیرا رسا بودن و واضح بودن لوگو اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر نباید از خطوط بسیار پیچیده در این لوگوها استفاده کرد و در حقیقت می توانیم بگوییم که ساده بودن لوگو بسیار مهم است. با توجه به اینکه تجهیزات مورد نظر در چه حوزه ای هستند نیز می توانیم بگوییم که رنگ های لوگو انتخاب می شوند.

طراحی لوگو بیمه، طراحی لوگو پوشاک، طراحی لوگو استارتاپ، طراحی لوگو فیلم و سریال، طراحی لوگو ورزشی، طراحی لوگو معماری، طراحی لوگو پزشکی، طراحی لوگو مهندسی و طراحی لوگو شرکت از جمله دیگر لوگوهایی هستند که برای حوزه های مختلف می توانند طراحی و خلق شوند. این موضوع که فعالیت شما در کدام حوزه است، می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

استودیو آی دیزاین

تا اینجا توانستیم در مورد موارد مهمی که در طراحی لوگو وجود دارد، با شما صحبت کنیم. این موارد مهم می توانند کمک بسیار زیادی به شما کنند که بتوانید یک لوگو خوب و مناسب را تهیه نمایید. اما مهم ترین نکته ای که در زمان طراحی کردن یک لوگو می تواند اهمیت داشته باشد، در خصوص آن است که استودیو و شرکت مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.

استودیو آی دیزاین یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه است که می توانید ابتدا ویژگی های مربوط به آن را بررسی کرده و سپس در صورتی که تمایل به طراحی کردن لوگو خود داشتید، از خدمات آن ها بهره مند شوید.

آی دیزاین چیزی بیشتر از 15 سال سابقه کاری و بیش از 100 پروژه موفق در زمینه های طراحی لوگو و برندینگ دارد. این شرکت توانسته است در زمینه های متفاوت و مختلفی، لوگوهای بسیار محبوب و مناسبی را تولید کند که هر کدام از آن ها می توانند مشتریان بسیار زیادی را به سمت شما جلب کنند.

 

جمع بندی

در خصوص طراحی لوگو تا آنجایی که امکان داشت، موارد مختلفی را بیان کردیم. این موارد و مسائل می توانند به صورت جامع و کلی به شما نشان دهند که برای طراحی کردن یک لوگو و ساخت لوگو چه اقداماتی را لازم است انجام دهید و چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید تا بتوانید یک لوگو مناسب را تهیه کنید. در صورتی که هنوز هم نمی دانید که از کجا باید کار را شروع کنید و شرکت معتبری را در این زمینه نمی شناسید، می توانید با ما کار را شروع کرده و در صورتی که از خدمات ما رضایت داشتید، طراحی کردن لوگو خود را به صورت کامل به ما بسپارید.