شرکت طراحی لوگو در کرج

  • تاریخ انتشار

    04 مهر ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

طراحی لوگو و استفاده از یک نشان تجاری، جزو گام‌های اولیه در خلق هویت کسب‌وکار شما است. در واقع به‌واسطه استفاده از یک لوگوی حرفه‌ای می‌توانید فعالیت کاری خودتان را به دیگران بشناسانید. وجود یک لوگوی منحصربه‌فرد و تأثیرگذار می‌تواند فرایند جذب مخاطبان را افزایش دهد. در ادامه می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های شرکت طراحی لوگو در کرج آشنا کنیم.

لوگو چیست؟

شرکت-طراحی-لوگو-در-کرج

لوگو یک طرح گرافیکی، متشکل از کلمات، تصاویر و رنگ‌ها است. این طرح برای شناسایی و معرفی یک برند یا محصول خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر در برندینگ و معرفی کسب‌وکارها به شمار می‌رود.

آرم طراحی شده برای یک کسب‌وکار می‌تواند فعالیت آن شرکت یا سازمان را با سایر رقبا متمایز نماید. لوگو منحصربه‌فرد می‌تواند نام محصول شما را در ذهن مخاطب ماندگار نماید. طرح یک لوگو حرفه‌ای علاوه بر زیبایی باید از معنا و مفهوم برخوردار باشد تا بتواند محبوبیت بیشتری در بین مشتریان آن برند پیدا کند.

معرفی انواع لوگو I شرکت طراحی لوگو در کرج

شرکت-طراحی-لوگو-در-کرج

همان‌طور که در تعریف لوگو بیان شد، لوگو می‌تواند تأثیر اولیه بسیار عالی در ذهن مخاطبان ایجاد کند و باعث، انتخاب و علاقه‌مندی آنها به محصولات و خدمات ارائه شده از سوی شما گردد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع لوگو آشنا نماییم.

  • لوگو انتزاعی: Abstract Logo جزو لوگوهای تصویری هستند که به آنها لوگو چکیده نیز می‌گویند.
  • لوگو تصویری: در این نوع لوگو علائم تصویری، آیکون، سمبل بکار برده می‌شود. این نوع لوگوها به Pictorial mark معروف هستند.
  • تایپوگرافی: Word Mark با معیارهای مونوگرام طراحی می‌شود با این تفاوت که در تایپوگرافی فونت‌های بیشتری بکار برده می‌شود.
  • مونوگرام: Letter Mark بر پایه تاپیوگرافی ایجاد می‌شود.
  • لوگو سه‌بعدی: طراحی این نوع لوگو بر پایه اصول پرسپکتیو است و طراح با رسم خطوط هندسی، جلوه بصری زیبایی خلق می‌کند.
  • لوگو مینیمال: در این نوع لوگو معنای کسب‌وکار به ساده‌ترین حالت ممکن و به‌صورت مفهومی طراحی می‌شود.
  • لوگو امبلم: در این نوع لوگو ترکیبی از متن، تصویر و فونت‌های خاص بکار گرفته می شود.
  • لوگو مسکات: در طراحی این نوع لوگو شخصیت فرد و یا نوع یک شرکت بیان می‌شود.

ویژگی ‌های یک لوگوی حرفه ‌ای

در ادامه معرفی شرکت طراحی لوگو در کرج  به ویزگی های یک لوگوی حرفه ای می پردازیم. فراموش نکنید که لوگوی یک شرکت، همانند روح یک کسب‌وکار است؛ بنابراین باید معنادار بوده و حس مثبتی در مخاطب ایجاد نماید. داشتن یک لوگو با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، لازمه هر کسب‌وکاری است. در واقع یک لوگو نمایانگر نوع کسب‌وکار شماست، در نتیجه طراحی آن باید هدف‌دار باشد. در ادامه برخی از شاخص‌ترین ویژگی‌های یک لوگوی حرفه‌ای را بیان خواهیم کرد:

زیبا و ساده‌بودن: بهتر است لوگویی را برای کسب‌وکار خود طراحی کنید که زیاد شلوغ نباشد و بتواند معنا و مفهوم فعالیت شرکت شما را با ساده‌ترین طرح بیان نماید. در واقع سعی کنید ماهیت برند خودتان را ساده نگه دارید.

هدف‌دار بودن: مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، داشتن هدف است. هدف‌دار بودن لوگو باعث می‌شود که آرم فعالیت شما، در ذهن مشتریان برای سالیان طولانی ماندگار شود. بهتر است بدانید که در پشت برخی از لوگوهای حرفه‌ای داستانی، پنهان است که گذشته آن کسب‌وکار را بیان می‌کند.

متفاوت‌بودن: در بین تبلیغات بی‌شمار رقبا، یک لوگوی متفاوت می‌تواند نام برند شما را در ذهن مخاطب به‌یادماندنی کند. در هنگام طراحی لوگو بهتر است علاوه بر زیبایی، به متفاوت‌بودن لوگوی کسب‌وکار خود اهمیت زیادی قایل شوید.

تحت‌تأثیر قراردادن مخاطب:  زمانی که یک لوگو برای کسب‌وکاری طراحی می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطبان و کاربران را تحت‌تأثیر قرار دهد. لوگوی یک شرکت می‌تواند تأثیرات روحی و روانی بر روی مخاطب بگذارد و کاربران را ترغیب به خرید نماید.

پایدار بودن: داشتن یک لوگوی پایدار باعث می‌شود که کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد باشد. به یاد داشته باشید که نباید لوگو کسب‌وکارتان را تغییر دهید؛ زیرا در این صورت اهمیت فعالیت شما در ذهن مخاطبان کم‌رنگ می‌شود.

اهمیت لوگو برای یک کسب‌وکار از دیدگاه شرکت طراحی لوگو در کرج

شرکت-طراحی-لوگو-در-کرج

شرکت طراحی لوگو در کرج بر این باور است که نام یک شرکت و یا برند، از طریق طراحی یک لوگوی حرفه‌ای در اذهان عمومی ثبت می‌شود. طراحی یک لوگو مناسب همانند تولید یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند باعث شناخت سریع کسب‌وکار شما گردد. در ادامه اهمیت استفاده از لوگو را در زمینه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

کمک به برندینگ: برای برندسازی کسب‌وکارتان قبل از تأسیس شرکت موردنظرتان، یک لوگوی مناسب طراحی کنید. این لوگو باید در برگیرنده نوع فعالیت شما باشد. با این کار کمک مؤثری به خلق برند خودتان در بازار فروش می‌کنید و باعث می‌شوید شخصیتی قوی از کسب‌وکار شما در ذهن مخاطب حک گردد.

اعتمادسازی: یکی از مزیت‌های طراحی لوگو، نمایش جدیت کسب‌وکارتان است. با داشتن یک لوگوی بامسما می‌توانید حس اطمینان را به مشتریان خودالقا کنید.

جذب مشتریان جدید: درصورتی‌که بر روی بسته‌بندی‌های محصولاتتان، از لوگوی اختصاصی استفاده نمایید، مشتریان جدید اعتماد بیشتری به تولیدات شما خواهند کرد و این امر باعث می‌شود تا فروش بیشتری داشته باشید.

 

ویژگی‌های شرکت طراحی لوگو خوب

یک شرکت طراحی لوگو خوب، معمولاً چند مؤلفه مهم را در حین طراحی مدنظر قرار می‌دهد. بهتر است برای داشتن یک لوگوی منحصربه‌فرد طراح تمام این المان‌ها را با هم ترکیب نماید تا بتواند یک طرح منحصربه‌فرد خلق کند. در ادامه برخی از المان‌هایی را که یک شرکت طراحی باید به آنها توجه نماید را معرفی می‌کنیم.

انتخاب رنگ مناسب برای لوگو: انتخاب یک‌رنگ مناسب با نوع کسب‌وکار احتیاج به تحقیق و تفکر دارد. زیرا رنگ لوگو می‌تواند بر احساسات و عواطف برند شما تأثیر بگذارد؛ بنابراین شرکت طراحی لوگو در کرج، برای طراحی یک لوگوی حرفه‌ای، بیش از سه‌رنگ استفاده نمی‌کند.

انتخاب تصویر مرتبط با کسب‌وکار: درصورتی‌که بخواهید از تصویر در لوگوی کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید آن تصویر نشان‌دهنده نوع محصول و یا فعالیت شما باشد. البته گاهی اوقات می‌توان از تصاویر انتزاعی نیز برای شخصیت دادن به برند استفاده نمود. یک شرکت خوب، در صورت استفاده از تصاویر غیرمرتبط، حتماً این ایده را به یک داستان و یا احساس دررابطه ‌با محصول متصل می‌کند.

انتخاب نوع نوشته: اگر لوگو فاقد تصویر است و می‌خواهید لوگوی شما به‌صورت تایپوگرافی طراحی شود. بهتر است به مواردی مانند فونت و سایز نوشته‌ها توجه نمایید. یک طراح خوب، برای حفظ سادگی لوگو، حداکثر از 2 یا 3 نوع فونت استفاده می‌کند.

انتخاب شعار مناسب: شعاری که در زیر و یا اطراف لوگو نوشته می‌شود معمولاً یک جمله ساده است، به‌طوری‌که در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

آینده‌نگری و توسعه برند: یک شرکت خوب، در هنگام طراحی لوگو، احتمال توسعه برند را هم در نظر می‌گیرد. زیرا معمولاً شرکت‌ها در آغاز فعالیت خودشان تنها بر روی محصول خاصی متمرکز می‌شوند؛ اما به‌ مرورزمان فعالیت برند خود را گسترش می‌دهند؛ بنابراین بهتر است لوگوی طراحی شما با این ویژگی هماهنگی داشته باشد.

معرفی شرکت طراحی لوگو در کرج

برای اینکه با اطمینان خاطر بتوانید لوگوی کسب‌وکار خودتان را به شرکتی در کرج بسپارید. بهتر است ابتدا نمونه کارهای شرکت طراحی لوگو را مشاهده نمایید. معمولا شرکت طراحی لوگو در کرج، موارد زیر را در هنگام طراحی در نظر می‌گیرد.

  1. در مورد فعالیت‌های شرکت سفارش‌دهنده تحقیق می‌کند.
  2. به نوع کسب‌وکار شرکت سفارش‌دهنده توجه می‌کند.
  3. اطلاعات لازم را در مورد رقیبان شرکت به دست می‌آورد.
  4. به بررسی لوگوهای رقیب می‌پردازند.
  5. سلیقه مشتری را مدنظر قرار می‌دهد.
  6. در مورد انتخاب نوع طراحی لوگو به صاحب کسب‌وکار مشاوره می‌دهد.
  7. در هنگام طراحی، رنگ‌بندی لوگو را مدنظر قرار می‌دهد.
  8. قیمت منصفانه‌ای از مشتری دریافت می‌کند.
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *