مناسب ترین زمان برای ریدیزاین لوگو چه زمانی است ؟
-
تاریخ انتشار
28 فروردین ، 1402
- دسته بندی طراحی لوگو
ریدیزاین لوگو به معنای تغییر دادن لوگویی است که قبلا طراحی شده است. این کار را معمولا کمتر طراحی انجام می دهد و با استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن ها نیز تقریبا غیر ممکن است که بخواهید نتیجه مناسبی را از این کار دریافت کنید. در طول این مقاله سعی کرده ایم تا در مورد ریدیزاین لوگو و همچنین موارد و نکاتی که مربوط به آن هستند، صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوگوها و همچنین چگونگی طراحی کردن لوگوها می توانید به دیگر مقالاتی که در سایت آی دیزاین منتشر شده اند، مراجعه کنید. این مقالات به شما کمک می کنند تا از صرف هزینه و زمان بیشتر برای طراحی کردن لوگو خودتان جلوگیری نمایید.
چه زمانی ریدیزاین لوگو اهمیت پیدا می کند؟
برای آن که متوجه شوید که طراحی مجدد لوگو چه زمانی ارزش و اهمیت دارد و در واقع چه زمانی مورد نیاز است، لازم است تا حتما چند سوال مهم را از خودتان بپرسید. سعی کنید پاسخ های صادقانه ای را به این سوالات بدهید تا در نهایت متوجه شوید که آیا واقعا نیاز به طراحی مجدد و ریدیزاین لوگو خود دارید یا خیر.
آیا کسب و کارتان تغییر کرده است؟
زمانی که کسب و کار و تجارت شما گسترش پیدا کرده و یا به هر نوعی تغییر کرده است، احتمالا زمان تغییر دادن لوگو شما نیز فرا رسیده است. این گستردگی ها می تواند شامل بزرگ تر کردن دفتر فروش، افزایش نیروها و پرسنل، تغییر دادن بخشی از کار و... را شامل شود.
رقبای جدید
برخی از کسب و کارها در صدر جدول هستند و فعلا هیچگونه رقیبی برای آن ها وجود ندارد. اما برخی دیگر از کسب و کارها نیز هستند که رقبای جدیدی پیدا کرده اند و نیاز است تا مجدد لوگو خود را بازسازی کنند و نشان دهند که برای مشتریان قدیمی و جدید خود ارزش قائل می باشند.
تغییر ارزش برند
گاهی اوقات در طول زمان و همزمان با رشد کسب و کار شما، می توانید شاهد این موضوع باشید که ارزش برند شما تغییر پیدا کرده است و یا حتی هویت کسب و کار شما متفاوت شده است. زمانی که به این مرحله برسید، وقت ریدیزاین لوگو شما نیز رسیده است و بهتر است به سراغ آن بروید.
قدیمی بودن لوگو
درست است که همواره می گوییم اگر لوگویی توسط طراحان معتبر و معروفی طراحی شود، نیازی ندارد تا دائما تغییر پیدا کند و بازسازی شود. اما با این وجود باید بدانید که برخی از لوگوها مدت زمان زیادی است که ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده اند. این موضوع معمولا حداقل بعد از 5 سال و حداکثر بعد از 15 سال می تواند اثرات مخربی را بر روی کسب و کار داشته باشد.
پروسه ریدیزاین کردن لوگو
برای ریدیزاین لوگو باید مراحلی را طی کنید و یک پروسه را پشت سر بگذارید که در نهایت بتوانید لوگوی مورد نظر خودتان را به خوبی ریدیزاین نمایید. زمانی که این پروسه را به شکلی منطقی بتوانید اجرا کنید، متوجه می شوید که کار برایتان تا چه حد ساده تر خواهد بود و چگونه می توانید فعالیت ها را به شکل مناسب تری انجام دهید.
عدم مقایسه لوگو جدید و قدیمی
لوگو قدیمی شما قطعا هنوز هم با اینکه قدیمی شده است دارای مزیت هایی می باشد. اگر می خواهید تا لوگو جدیدی که برای شما طراحی می شود، بتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد، سعی کنید حتما از مقایسه کردن آن با لوگو قدیمی خود جلوگیری کنید. در عوض مقایسه هایی که هیچگونه تاثیر مثبتی بر روی پیشرفت برند شما ندارد، بهتر است بر روی میزان تاثیر گذاری برند جدید خود تمرکز کنید.
تغییرات و احساسات
زمانی که قرار است تغییری را در هر چیزی ایجاد کنید، بهتر است به یک نکته مهم نیز توجه داشته باشید. تغییر مورد نظر شما می تواند احساسات مختلفی را با خودش به همراه داشته باشد. تغییر دادن و ریدیزاین لوگو نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و به همین خاطر می توانیم بگوییم که باید حتما بررسی کنید که آیا تغییرات در سمت و سوی درستی در حال پیشرفت هستند یا خیر. زمانی که با این موضوع روبرو شوید، متوجه می شوید که چگونه باید ریدایزن کردن را انجام دهید.
ریدیزاین کلی
گاهی اوقات بازسازی لوگو می تواند به صورت کلی و صفر تا صد باشد. گاهی اوقات نیز نیاز به این کار وجود ندارد. به طور مثال زمانی که کسب و کار شما به طور کامل تغییر پیدا کرده است و این تغییر شامل تغییر وب سایت، تعداد پرسنل، دفتر مرکزی و... شده است، می توانید لوگو و برند خود را نیز به همان صورت از لحاظ فونت، رنگ، نوع و... تغییر دهید. اما گاهی اوقات کسب و کار شما به صورت صد در صدی تغییر نکرده است، به همین خاطر نیز بهتر است برخی از عناصر لوگو قبلی را همچون قبل در نظر بگیرید.
مزیت های ریدیزاین لوگو
تا اینجا هم با پروسه و هم با نحوه اطمینان از لازم بودن این کار صحبت کردیم. در این قسمت بهتر است به مزیت های ریدیزاین کردن لوگو بپردازیم تا بتوانید نتایج این کار را نیز در نظر بگیرید.
ارتباط و تعامل بهتر
با داشتن یک لوگو قدیمی نمی توانید به راحتی با مشتریان خودتان ارتباط برقرار کنید. این کار یعنی بازسازی لوگو سبب می شود تا تعامل و ارتباط بهتری را با مشتریان داشته باشید. معمولا هر قدر لوگو قدیمی تر باشد، میزان تمایل مشتریان برای برقراری ارتباط و استفاده از خدمات و محصولات برند مورد نظر نیز کاهش پیدا می کند.
پیروزی در رقابت ها
مورد بعدی در خصوص پیروز شدن در رقابت هایی است که در بازار کار وجود دارد. زمانی که لوگو شما قدیمی شده است، نیاز است تا حتما آن را بازسازی کنید. با این کار در عرصه رقابت هایی که با دیگر رقبا دارید نیز می توانید راحت تر پیروز شوید.
ماندگاری در عرصه تجارت
با داشتن یک لوگو که به تازگی طراحی شده است، می توانید به شکل بهتری در عرصه رقابت ها و تجارت ماندگار شوید. مسلما امروزه که سرعت رشد فناوری بسیار افزایش پیدا کرده است، این کار می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.
شرکت آی دیزاین متخصص در طراحی لگو
فرقی نمی کند که به دنبال ریدیزاین کردن لوگو هستید و یا می خواهید تا لوگو خودتان را به شکلی مناسب و از ابتدا خلق کنید. در هر حال باید کار را به کسی بسپارید که از بابت کیفیت کار و همچنین خلاقیت او در طراحی کاملا مطمئن باشید. شرکت آی دیزاین دارای طراحانی برجسته و خلاق است که نوآوری را در لوگوها به شکلی مناسب به کار می برند و سعی می کنند تا حتما لوگوهایی منحصر به فرد و جذاب را به شما ارائه کنند. برای آن که بتوانید این مدل از لوگوها را به شکلی مناسب تر و بهتر به کار ببرید و از استفاده کردن از لوگوهای خودتان بهترین نتایج را نیز کسب کنید، بهتر است حتما تمامی خواسته های خودتان را در طول کار برای طراح توضیح دهید.
معمولا داشتن تعرفه های مناسب، کیفیت بالای کار، منحصر به فرد بودن طراحی ها، کسب بیشترین میزان رضایت مشتریان و... از جمله ویژگی هایی است که در تمامی شرکت های ایده پردازی و طراحی لوگو به کار نمی رود، اما شرکت آی دیزاین تمامی این مولفه ها را در کنار هم دارد و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. به همین خاطر نیز بهتر است حتما برای کار طراحی لوگو و ریدیزاین لوگو خود به این شرکت مراجعه کرده و در هزینه و زمانی که صرف می کنید، صرفه جویی نمایید.
سوالات متداول
- آیا ریدازین لوگو می تواند نتایج موثری را بر روی کسب و کار داشته باشد؟
بله ریدیزاین کردن لوگو سبب می شود تا شما بتوانید به شکل بهتری در بازار کسب و کار بمانید و حتی از رقبای خود نیز به شکل مناسب تری پیشی بگیرید.
- چگونه متوجه شویم که نیاز به بازسازی لوگو داریم؟
برای آن که متوجه شوید که آیا نیاز به بازسازی و ریدیزاین لوگو دارید یا خیر، می توانید با پرسیدن چند سوال مهم از خودتان به این نتیجه برسید.
- معمولا چه زمانی باید لوگو را بازسازی کرد؟
غالبا در مدت زمان حدود 5 ای 20 سال نیاز به بازسازی لوگو وجود دارد.
کلام پایانی
ریدیزاین لوگو یکی از کارهایی است که معمولا در مواقع ضروری انجام می شود. زمانی که لوگو طراحی شده دارای ویژگی های خاصی است و نباید این ویژگی ها را داشته باشد. از سوی دیگر نیز این لوگو در ذهن دیگران جا افتاده است و نمی توان به طور کامل آن را تغییر داد زیرا سبب آسیب رسیدن به کسب و کار می شود. بنابراین اگر چنین شرایطی را دارید، بهتر است به سراغ ریدیزاین کردن لوگو خود بروید، اما به طور حتم آن را به شکلی انجام دهید که از بابت نتیجه کار بتوانید رضایت و اطمینان کامل و کافی را داشته باشید.
پست های مرتبط
1 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
-
Reta
05 اردیبهشت 1402generic cialis online europe viagra cialis order online generic cialis lowest price buy generic cialis super active cialis hong kong online
نظر خود را به اشتراک بگذارید