ترندهای طراحی وبسایت 2022

  • تاریخ انتشار

    19 اسفند ، 1400

  • دسته بندی طراحی وب سایت

مقدمه: ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲

ازآنجاییکه جامعه بیشتر وقت خود را به‌صورت آنلاین می‌گذراند، وظیفه ما به‌عنوان سازندگان وب این است که با ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ کاربران را در سطح احساسی درگیر کنیم و احساسات انسانی را در یک واقعیت مصنوعی حمل کنیم. بنابراین، برای ما ضروری است که به طور مداوم تکنیک‌های خود را در دنیای همیشه در حال تغییر خود تکامل دهیم. به ما بپیوندید تا روندهای برتر طراحی وب را مطالعه کنیم که بر دنیای ایجاد وب در سال 2022 تسلط دارند.

نیم‌نگاهی به بهترین ترندهای طراحی وب 2022

باگذشت زمان ما شروع به تجسم و طراحی وب‌سایت‌ها با تمرکز بیشتر کاربرمحور کردیم. کاربران مشتریان ما بودند. ما درک UX خود را مطابق با نیازهای آنها قرار دادیم. اکنون وب‌سایت‌ها باید در دسترس تر، آسان‌تر برای پیمایش و جریان یکپارچه شده باشند. با درنظرگرفتن این موضوع، امروزه طراحان، با طرح‌های خود حتی در میان یک‌چشم اندازه بسیار رقابتی، امنیت بیشتری دارند. این یک فضای آزاد و امن برای آنها ایجاد می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد تا از ترندهای مختلف طراحی وب استفاده کنند که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

۱. طرح‌های سالم و دلپذیر

از تصاویر، اشکال و رنگ‌هایی استفاده کنید که حس راحتی را برانگیزند، اضطراب و استرس را کاهش دهند و عادات سالم را ترویج کنند. تصاویر و طرح‌هایی که شامل دکوراسیون منزل، مناظر بیرونی یا فضای سبز هستند، می‌توانند اضطراب و استرس را کاهش داده و راحتی را افزایش دهند.

اشکال ارگانیک (مانند آنهایی که در طبیعت می‌بینیم)، رنگ‌های طبیعی (تناژهای زمین و سبز)، و عناصر طراحی واضح که به‌خوبی و هماهنگ در کنار هم قرار می‌گیرند، همگی به تقویت احساس راحتی و ایمنی کمک می‌کنند. هدف از ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ ایجاد یک احساس دلگرم‌کننده است تا افراد بتوانند در یک محیط جدید راحت‌تر، کمتر تحریک شوند و استرس کمتری داشته باشند.

2. میکرو انیمیشن

اگر می‌خواهید در مرور وب‌سایت خود توجه مردم را به خود جلب کنید، باید در نظر داشته باشید که چگونه می‌توانید با فاصله‌های کوتاه توجه افراد را بهتر به خود جلب کنید. پس از همه، هدف اولیه جلب‌توجه آنها، سپس حفظ آن و دعوت آنها به‌صرف زمان بیشتر برای مرور سایت شما است. یکی از بهترین راه‌ها برای جلب‌توجه در وب‌سایت شما از طریق انیمیشن است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که از طرح‌های کوچک و متحرک برای تصاویر پس‌زمینه خود استفاده کنید. این اغلب در قسمت بالای سایت انجام می‌شود تا افراد به‌محض اینکه در صفحه شما قرار گرفتند، بتوانند تصاویر متحرک را ببینند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از نمادهای متحرک برای برخی از عناصر مهم در سایت خود استفاده کنید تا توجه را به آن نمادها جلب کنید.

هنگام ترکیب انیمیشن، به رنگ و کنتراست توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که رنگ‌ها با هم برخورد نمی‌کنند. از رنگ‌های طبیعی مانند آبی، سبز و قهوه‌ای برای پس‌زمینه استفاده کنید. رنگ‌های روشن‌تری مانند زرد، نارنجی و قرمز را برای برجسته‌کردن تصاویر متحرک و تعاملات رزرو کنید. ازآنجاییکه رنگ‌های روشن‌تر برای اکثر مردم قابل‌دسترس‌تر هستند، تصاویر متحرک و تعاملات را آشکارتر می‌کنند.

اما مراقب باشید که بیش از حد متحرک‌سازی نکنید، زیرا این می‌تواند حواس‌پرت کننده باشد. از طرح‌های متحرک استفاده کنید که به افراد اجازه می‌دهد با آن طرح‌ها تعامل داشته باشند. این ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ می‌تواند یک تجربه کاربری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش ایجاد کند.

3. تصاویر الهام‌بخش ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲

مردم می‌خواهند الهام بگیرند، شما می‌توانید از طراحی وب‌سایت برای الهام بخشیدن به افراد به طور مستقیم یا غیرمستقیم استفاده کنید. شما می‌توانید مستقیماً با استفاده از طرح‌های ساده و الهام‌بخش الهام بگیرید. به‌عنوان‌مثال، یک نقل‌قول الهام‌بخش که به موضوع صفحه فرود شما متصل می‌شود، می‌تواند مؤثر باشد یا می‌توانید با انتخاب طرح‌هایی که تعاملات مثبت و گرم را نشان می‌دهند، رویکرد غیرمستقیم را امتحان کنید. این مانند آرامش و خوش آمد گویی است و به ایجاد یک تجربه کاربری مثبت کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که به‌جای رنگ‌های تیره که اغلب غم و اندوه را منتقل می‌کنند، از رنگ‌های روشن و سرگرم‌کننده استفاده کنید که نشاط‌آور هستند. هدف تزریق شادی بیشتر و ایجاد یک تجربه کاربری سرگرم‌کننده است که افراد را پس از بازدید از سایت شما شاد خواهد کرد.

4. سادگی و مینیمالیسم مدرن

اگر طرح‌های جسورانه یا رنگ‌های بلند برای هویت برند شما مناسب نیستند، می‌توانید همیشه مینیمالیسم مدرن را هنگام طراحی وب‌سایت خود انتخاب کنید. تصور نکنید که طراحی مینیمالیستی کسل‌کننده است. برعکس، طراحی مینیمالیستی وب‌سایت به اکثر شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را به طور مؤثرتری به نمایش بگذارند. و، طراحی‌های ساده اغلب آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر برای ایجاد هستند.

شما می‌توانید با انتخاب عناصر ساده‌ای از ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ که با برند شما همسو هستند، به فضای عالی "مینیمالیسم مدرن" دست پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک تجارت مراقبت از پوست دارید، عناصر طبیعی مانند آب یا برگ و یک رنگ ترکیبی را در پس‌زمینه بگنجانید تا به ایجاد احساس آرامش کمک کند و محصول شما را در مرکز توجه قرار دهد.

5. محتوای سفارشی ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲

اینترنت همه چیز را در دسترس تر، قابل تنظیم و مرتبط‌تر کرده است. طراحی وب‌سایت شما نیز باید منعکس‌کننده این باشد. به‌عنوان‌مثال، موقعیت جغرافیایی می‌تواند به شما کمک کند تا از پیام‌های مختلف برای افرادی که از نظر جغرافیایی به کسب‌وکار شما نزدیک هستند، استفاده کنید. به طور مشابه، می‌توانید از سابقه مرور افراد در وب‌سایت خود برای تمرکز بهتر پیام‌ها و پیشنهادهای خود بر اساس آنچه قبلاً دیده و خوانده است استفاده کنید.

وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند. آنها محتوا را بسته به نیاز مشتری، تاریخچه جستجو و رفتار مرور آنها تغییر می‌دهند. سایت‌های پرسش‌وپاسخ اجتماعی مانند Quora نیز این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند. یک فرد می‌تواند پاسخ سؤالات و موضوعات مرتبط با موضوع مورد تحقیق خود را ببیند. محتوای سفارشی‌شده تجربه مرور شخصی‌تری را ایجاد می‌کند. اگر بتوانید به مردم آنچه می‌خواهند بدهید، به‌احتمال زیاد به وب‌سایت شما باز خواهند گشت.

6. تصاویر سه‌بعدی

تصاویر سه‌بعدی سال‌ها است که در طراحی وب‌سایت ترند شده‌اند. ما انتظار داریم این روش در ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد. تصاویر سه‌بعدی راهی عالی برای برانگیختن هیجان و افزودن سرگرمی به طرح‌های شما است، به‌خصوص اگر برند شما هیجان‌انگیز یا مدرن باشد. بهترین راه برای به نمایش گذاشتن تصاویر سه‌بعدی این است که آنها را جسورانه، بزرگ و به‌راحتی ببینید. مطمئن شوید که تصاویر واضح و باکیفیت هستند تا ابهام ایجاد نکنند.

و مهم‌تر از همه، اطمینان حاصل کنید که طراحی سه‌بعدی مکمل برند شما است. اگرچه طراحی سه‌بعدی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما برای همه برندها یا سبک‌ها کار نمی‌کند. تصاویر سه‌بعدی (مانند تصاویر یا تصاویر بزرگ) بهتر است در هدرهای سایت یا به‌عنوان تصاویر قهرمان (نشان‌داده‌شده در بالای وب‌سایت) استفاده شوند.

 اما مراقب باشید که از تصاویر سه‌بعدی بیش از حد بزرگ استفاده نکنید زیرا می‌توانند بر طرح‌های کلی شما غلبه کنند. تصاویر سه‌بعدی زمانی بیشترین ارزش را دارند که در سراسر وب‌سایت پراکنده شوند. اگر سه‌بعدی با برند و سبک شما مطابقت داشته باشد، چنین تصاویری می‌توانند باعث شوند که بازدیدکنندگان شما احساس خوشایندی داشته باشند و تأثیری ماندگار بر جای بگذارند.

7. گرادیان‌ها

زمانی که طراحی وب‌سایت صاف یا کسل‌کننده به نظر می‌رسد یا رنگ‌ها کاملاً مکمل یکدیگر نیستند، استفاده از گرادیان‌ها را در طراحی خود در نظر بگیرید. گرادیان‌ها سایه‌هایی از رنگ‌ها هستند که به‌آرامی به یکدیگر تبدیل می‌شوند. گرادیان‌ها یک طراحی کلاسیک جاودانه و مدرن هستند. آنها سال‌ها در طراحی وب‌سایت و به­خصوص در ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ استفاده می‌شوند.

گرادیان‌ها می‌توانند هر طرحی را با افزودن ابعاد، بافت و سرگرمی اضافی به طراحی وب‌سایت شما ارتقا دهند. می‌توانید از شیب‌ها برای لوگوها، نمادها، پس‌زمینه، تایپوگرافی و موارد دیگر استفاده کنید. اما، درحالی‌که گرادیان‌ها همه‌کاره هستند، باید تعادل مناسب را پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال، برای برجسته‌کردن عناصر کوچک و حیاتی، از شیب‌ها برای نمادها یا لوگوهای کوچک منو استفاده کنید. اگر از شیب برای عناصر بزرگ‌تر استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دیگر عناصر طراحی در وب‌سایت خود را کمتر دیده نمی‌کنید. به‌عنوان‌مثال، در طراحی بالا، می‌توانید گرادیان‌ها را در تصویر HERO (در بالای صفحه) مشاهده کنید، اما بقیه قسمت‌های صفحه روی یک پس‌زمینه عمدتاً سفید است. این به جداسازی بخش‌های مختلف صفحه کمک می‌کند و به خوانایی بیشتر محتوا کمک می‌کند.

8. تصاویر جسورانه و رنگارنگ ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲

شما می‌توانید با استفاده از bo به ایجاد هیجان و ایجاد یک تجربه مرور سرگرم‌کننده‌تر کمک کنید تصاویری ld و رنگارنگ و رنگ‌های پررنگ مانند نارنجی، قرمز، آبی روشن، زرد و غیره، برای تصاویر مسطح، تصاویر HERO (در بالای صفحه) و سربرگ‌ها عالی هستند تا فضایی خوشامد و سرگرم‌کننده در وب‌سایت شما ایجاد کنند. بسیاری از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی تجارت الکترونیک از تصاویر پررنگ و رنگارنگ برای ایجاد فضای شادی استفاده می‌کنند.

9. طرح‌ها و محتوای فراگیر

وب‌سایت شما می‌تواند شگفت‌انگیز به نظر برسد اما آیا کسی می‌تواند از آن استفاده کند یا به آن دسترسی داشته باشد؟ آیا مردم می‌توانند با محصولات و خدمات شما ارتباط برقرار کنند؟ طراحی فراگیر می‌تواند باعث شود تا مردم به خدمات یا محصولات شما اعتماد بیشتری داشته باشند و به آنها کمک می‌کند احساس ارتباط یا دیده‌شدن کنند.

شما می‌توانید با اطمینان از کاربردی بودن و دردسترس‌بودن سایت خود، ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ را در وب‌سایت خود بگنجانید. این بدان معنا است که رابط کاربری (UI) وب‌سایت شما ساده و قابل پیمایش است، فونت‌ها به‌راحتی خوانده می‌شوند و برای برند شما مناسب هستند، رنگ‌ها با هم برخورد نمی‌کنند و شما از فضای سفید زیادی استفاده می‌کنید.

محتوای وب‌سایت خود را نادیده نگیرید زیرا می‌تواند به‌اندازه طرح‌های بصری مهم باشد. به صحبت‌های مردم توجه داشته باشید و خدمات یا محصولات خود را براین‌اساس بازاریابی کنید. به‌عنوان‌مثال، در طول همه‌گیری بیماری کرونا در سال‌های 2020 و 2021، بسیاری از رستوران‌ها با نشان‌دادن عکس‌هایی از کارکنان آشپزی و سرورهای خود که ماسک زده بودند، با نگرانی‌های ایمنی سازگار شدند.

10. تصاویر عجیب‌وغریب

برجسته شدن در یک بازار بسیار رقابتی آسان نیست. برای انجام این کار، باید یک هویت منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی ایجاد کنید. برای برخی از برندها، تصاویر عجیب‌وغریب به‌خوبی کار می‌کنند. اغلب، هر چه عجیب‌تر، بهتر است. این در رسانه‌های دیگر نیز صادق است. به‌عنوان‌مثال، ویدئوهای ویروسی به‌خوبی کار می‌کنند زیرا به‌ندرت معمولی هستند.

عکس‌های منحصربه‌فرد و تصاویر عجیب‌وغریب می‌توانند بر بازدیدکنندگان سایت شما تأثیرگذار باشند. اما مطمئن باشید که این برند برای شرکت یا سازمان شما است. اگر این سبک برای هویت برند شما کار می‌کند، می‌توانید به همان اندازه خلاق باشید که می‌خواهید واقعاً متمایز شوید.

11. طرح‌های سیاه‌وسفید ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲

یکی دیگر از کلاسیک‌های مدرن که هرگز از مد نمی‌افتد، طرح‌های سیاه‌وسفید (تیره) است. این سبک ساده است و با بسیاری از عناصر طراحی از پس‌زمینه، نمادها، آرم‌ها، عکس‌ها، تصاویر و موارد دیگر مطابقت دارد. طرح‌های سیاه‌وسفید موجود در ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ به نمایش محصولات یا خدمات شما کمک می‌کنند و درعین‌حال حسی شیک و جذاب ایجاد می‌کنند. این سبک زمانی عالی است که می‌خواهید در ترند بمانید اما از رنگ‌های روشن استفاده نکنید.

طرح‌های سیاه‌وسفید به‌طورکلی برای همه برندها کار نمی‌کنند. اما این سبک برای برندهای جذاب، شیک، رسمی یا غیررسمی به‌خوبی کار می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید محصولات خود را شیک نشان دهید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های سیاه‌وسفید یک پس‌زمینه گرادیان ایجاد کنید. اگر می‌خواهید ظاهری جدید و مدرن ایجاد کنید، تضاد واضحی بین سیاه‌وسفید در طراحی‌های خود ایجاد کنید. سیاه‌وسفید همچنین می‌تواند در تصاویر، عکس‌ها، اشکال و موارد دیگر سرگرم‌کننده باشد. این رنگ‌ها بسیار متنوع هستند.

سخن آخر

اگر در سه تا چهار سال گذشته وب‌سایت خود را مجدداً طراحی نکرده‌اید، ممکن است زمان مناسبی برای برندسازی مجدد باشد و اگر روی یک طراحی وب‌سایت جدید کار می‌کنید، برخی از این ترندهای طراحی وبسایت ۲۰۲۲ را در ذهن داشته باشید، اما هدف نهایی را فراموش نکنید، ایجاد یک تجربه کاربری سرگرم‌کننده، آرامش‌بخش و عالی برای افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند.

در نهایت، اگر می‌خواهیم طرح‌هایمان با هدفشان مطابقت داشته باشند، باید صادقانه کار خود را نقد کنیم و انتخاب‌هایمان را بر اساس آنچه که با شخصیت‌های کاربر و نوع وب‌سایت‌هایی که طراحی می‌کنیم طنین‌انداز می‌کند، قرار دهیم.

1 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
  • مونا میری

    10 آبان 1401

    برای جذب مخاطب بیشتر در یک وبسایت محصولات مکانیکی کدام یک از موارد ویدیویی، محتوای متنی، تصویر یا موشن گرافیک تاثیر گذار است؟

نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *